Thursday, February 3, 2011

סודות שנזכרות- מחשבות על הדיסק החדש #1

כ"ה בשבט תשע"א
"סודות שנזכרות"
בכל פעם שאומן מוציא דיסק, אלבום או "רקורד" ( כמו שאני עדיין אוהב לקרוא ל"פרויקט") חדש
יש חברים שרוצים לדעת :
למה ואיך בחרת בשירים האלה ?
על מה אתה מדבר?
אילו השפעות מהחיים הביאו אותך לסיפור ההוא?
איזה שיר בדיסק אתה הכי אוהב ?
נראה לי שזה יכול להיות פורום מצויין ,לא רק בשבילי לענות על שאלותיכם הנ"ל ,אבל גם לשמוע דעותיכם ותגובותיכם לגבי ההרגשות ורעיונות שאכתוב כאן ,כחבר'ה שיושבים בסלון, נהנים אחד מהשני,לומדים אחד מהשני , וחולקים דיעות שונות ממקום של אהבה ומשפחה.
אז בכל שבוע, בעזרת השם, בשלושת החדשים הקרובים, אני מתכוון לדבר אתכם על יצירת הרקורד( דיסק) החדש, "בלעדיך לא אבוא."
אז בואו נצא לדרך:
השבוע חשבתי להתחיל עם השיר, "הודו", רצועה מספר חמש, שהוספנו אותו בסוף ההקלטות והוא הפך להיות הסינגל הראשון והקליפ המקסים והמרגש שהפיק ברק מריינבו הפקות. http://www.youtube.com/watch?v=1F0dqkRC6g8&feature=youtube_gdata_player

לראשונה שמעתי את השיר "הודו" מחברי בוב סטארק כשהייתי בדרך מביתו בקליבלנד לשדה התעופה בחודש יולי 2009. הוא ישב ליד הפסנתר ושר את השיר בסטייל פופ מהתחלת שנות השישים,
" למען יזמרך כבוד..."
פשוט ,לא התלהבתי .רציתי לצאת אבל בוב התעקש שאמשיך להאזין.
אז הוא התחיל להסביר לי כמה חשיבות אישית היתה מעורבת בשיר. הוא בקש ממני למצוא כיוון להתחבר למנגינה ולמילים העמוקות.
אז הקלטתי את השיר על MP3 ונסעתי לשדה.
חלפו חודשיים ובוב מתקשר להגיד שהוא בירושלים ורוצה לשמוע איך התקדמתי עם השיר שלנו.
האמת לא התקדמתי בכלל ,ואשמח להפגש . נסיתי כל מיני "גרובים" ושום דבר לא התחבר לי.
פתאום יום אחד קבלתי אי מייל מחבר ונגן כלי הקשה נדב סירלינג. " כשיש לך חמש דקות , תצפה בוידאו קליפ , " בעיניים שלך," של פיטר גבריאל ופאפא וומבא.
ציפיתי בקליפ ומיד שמעתי את המנגינה של "למען יזמרך," רוקד לי בתוך הראש.
ימים אחרי ששלחתי את הקליפ ההוא למפיק גלעד ויטל, מצאתי את עצמי כותב חלק חדש לשיר " והודו לזכר קדשו."
בנסיעה לאולפני לבן בקציר, שמעתי כתבה ברדיו שבבתי ספר דתיים בפתח תקוה סירבו לילדים אתיופיים להרשם ללימודים. הייתי מאוד עצוב . כשהגעתי לאולפן, גלעד היה מוכן עם "גרוב" חדש והיינו מוכנים להקליט סקיצה לשיר.אבל קודם כל הוא שאל אותי,"מה תעשה בענין של הילדים האתיופיים בפ"ת?תן להם על הראש!"
הסברתי לו שזו לא דרכי, אבל בוא נמצא דרך להראות לעולם איזה יהלומים יש לנו.בוב כבר אמר לי שהוא רוצה להביא זמרים אתיופיים לשיר קולות ועכשיו אני רציתי לצלם קליפ איתם. התקשרתי אליו ומיד הוא הסכים.
בענין ההקלטה, גלעד פנה לבסיסט יורן סורינו להקליט ולעבד את כל המוזיקה לשיר החדש "הודו." ביום שאחרי, בוב באה איתי לאולפן לכוון אותי בשירה. עכשיו היינו מוכנים להביא את האורחים הכוכבים שלנו.
החוויה של הקלטת הקליפ. אחרי הטייק הראשון של השחקנים האתיופיים,יוסי, בני, שי ושמואל, בוב פתאום צעק לכולם, "אוקי כולכם אלי!" הבמאי, ברק הסתכל עלי וראיתי על פרצופו," מי זה ומה הוא עושה עם הקליפ שלי?"
בוב התחיל לספר לכולנו איך הוא הלחין את השיר. הוא דיבר על מאבקו עם סרטן ואמר," הייתי כל כך חולה וחלש.לא הייתי יכול ללכת מהמיטה לשירותים.זחלתי.הרגשתי תקוע בבור של ייאוש. צעקתי לאלוהים והתחננתי לרפואה.
אז הוא פנה לחברים החדשים,הביט לעניהם ושאל," היית פעם בבור של ייאוש?" אחד אחד כולם ענו תשובה חייובית.
"אוקי,אז תרקדו בקליפ ותראו לעולם את היופי שלכם וכמה חשוב לכם הזכות לחיות בארץ.
אפשור לראות את ההתלהבות של כולנו,רוקדים עם הרגשת קיבוץ גליות , מלאים בשמחה אמיתית ,אהבה, וחווית "ביחד" עם יהודים מכל פינות העולם.


אז הנה כולנו יכולים ליצר עולם חדש, מלא אהבה ואמונה. עולם של שלום והרמוניה. רק צריכים להאמין .להאמין באלוהים ובמיוחד להאמין בינינו אחד בשני. למה אנחנו מחכים?לא סבלנו מספיק? לא ראינו את אהובינו סובלים? מה אכפת לי מי צודק? שרק נגיע לאמונה הזאת כבר.
למדנו מרבי שלמה קרליבך זצ"ל ,כשנגיע לגן עדן אף אחד לא ישאל אותך "הי אחי אחותי, איך הגעת לכאן? כולם רק יהיו שמחים שהגענו. שם נהיה ביחד.
שמעתי מפי רבי, הרב דוד פוקס מבית וגן. כתוב בפרשת בחוקותי בסוף ספר ויקרא, והשם מבטיח לנו ביטחון בפסוק,"וישבתם בארץ לבטח." ומיד אחרי כתוב,"ונתתי שלום בארץ."
אז הרמב"ן הקדוש ואור החיים הקדוש,שני פירושים שבדרך כלל שונים אחד מהשני שואלים אותה השאלה. אם כבר הבטחת לנו להיות מובטח ,למה חזרת עליו בפסוק ונתתי שלום בארץ? ושניהם עונים את אותה התשובה.יכול להיות שאני יביא לכם ביטחון אבל שלום,אומר הקדוש ברוך הוא,תלוי בכם. אתם חייבים לעשות שלום ביניכם.
כמה וכמה פעמים רבי שלמה לימד אותנו על הענין "ביניכם." ביני ונין בני ישראל,בין איש לאשתו, בין הורים לילדים,בין שכנים .ביני לבינך.
אז בבקשה! כולנו!תראו.אף פעם לא הייתי גנרל במלחמה, אבל אני מתאר לעצמי שכל גנרל שרואה שני מצבים, האויב שעומד בגבעה במרחק,ובאותו הרגע עומד לקרות התקפה מעמדה קרובה, קודם כל הגנרל חייב לטפל באיום הכי קרוב אליו.
כל כך פשוט לי לחשוב שאפשר לסדר החיים ולתקן הכל מבחוץ. כל כך פשוט לי להאשים את מה שמבחוץ.אבל האמת היא שאני חייב לתקן מבפנים.
אחים ואחיות יקרים, הלב שלי יכול להיות האויב הכי מסוכן שלי.בואו נסיר את כל השנאה מליבנו שחס ושלום יש לנו אחד מול השני. בא נעשה שלום בינינו, ונראה לבורא העולם שאיכפת לנו למרות שיש לנו המון דעות שונות.
אני רוצה לברך אותנו,מהמקום הקטן שלי, עם הכוח,השאיפה, והרצון רק לאהוב אחד את השני ולהיות מוכנים לקבל מתנות מדהימות, אור ושמחה מהקדוש ברוך הוא ואחד מהשני.
שלום וברכה,
יהודה כ"ץ
תקוע,ישראל

No comments:

Post a Comment