Friday, February 18, 2011

סודות שנזכרו Week # 3

את אחי אנוכי מבקש" רצועה # 4

יהודה כ"ץ - את אחי by YehudahKatz

השיר הגיע אלי מחברי ג'וש לאופר,מוזיקאי עם קול נפלא ונשמה גדולה. באחד מהסדנאות שלנו בתוכנית נשימה,( העמותה של אומנים שמגישים סדנאות חינוכיות על נושאים יהודיים דרך מוזיקה ואומנות ) ג'וש שר את השיר ואמר לי שהוא הלחין על ידי קבוצה של תלמידים בתוכנית קיץ בארץ שנקרא "נסיעה."
התחלתי לשיר אותו בכל העולם ותגובות היו מלאות שמחה ומחמאות.
המילים כל כך עמוקות.אחרי שיחה עם אביו,יעקב אבינו, יוסף הצדיק יוצא לחפש את אחיו, האחים שהוא ידע ששנאו אותו. למה: הוא הבין שהתוכנית האלוקית לעם ישראל לא יכול להיות בלעדם. כשהוא פוגש הרועה צאן בשדה הוא עונה לו,"את אחי אנוכי מבקש." הוא לא סתם מחפש אותם.הוא מבקש! זה מאוד חשוב לו למצוא את אחיו ולעשות איתם שלום.
אז מה קרה! התורה ממשיכה, " ויראו אותו מרחוק ....ויתנכלו להמיתו." הרבה פעמים שאלתי לעצמי ולאחרים." לפעמים האח או אחות מפריע לכם ? הם יכולים להיות ממש נודניקים! אבל חס וחלילה חשבת לעשות ( המילה קשה מידי לכתוב) משהו כל כך חמור? בטח שלא."
אבל האחים של יוסף ראו אותו והיו מוכנים להרוג אותו.הגמרא אומרת שהם הקימו בית דין ופסקו עליו דין מוות.
איך זה יכול להיות.אומר הרמב"ן שהתשובה כתובה במילים של הפסוק." ויראו אותו מרחוק." לו הם היו יכולים לראות אותו מקרוב. לו הם השקיעו בו קצת להבין אותו מאיפה שהוא היה עומד.לו הם נתנו לו הכבוד שאולי יש משהו לדעותיו, אפילו אם הם לא מסכימים, בטח שהם לא היו יכולים לחשוב לדקה שהוא ראוי למות.
אני מברך את כולנו לקחת את הצעד הנוסף כדי להבין את האחר, להקשיב ולחשוב שאולי יש ערך לדעות שונות ממני.
מה דעתכם?
שבת שלום
יהודה כ"ץ
ישוב תקוע,ישראל

No comments:

Post a Comment