Friday, March 25, 2011

סודות שנזכרו # 7 רצועה #12 ברכת כוהנים

סודות שנזכרו # 7
רצועה # 12 ברכת כהנים

יהודה כ"ץ - ברכת כוהנים by YehudahKatz

בשנת 1989 הבעל הבית שלי, מיכאל הכהן קפלן ז"ל, נתן לי אתגר "אתה חושב שאתה יודע משהו לגבי מוזיקה יהודית? אם כן, מה המקור של המנגינה שהכהנים שרים בחו"ל בתוך ברכת הכהנים?" לא היה לי שום מושג.
"תן לי לספר לך, כשהייתי נער בסביבות שנת 1910, ברחתי מהצבא הרוסי ומצאתי את עצמי ביער, חצי מת. תלמיד של החפץ חיים, הרב ישראל מאיר הכהן, מצא אותי ולקח אותי הביתה, אז הפכתי להיות תלמיד של החכם הגדול ההוא.
יום אחד אחרי ברכת כהנים, החפץ חיים מסר לי דבר שהעבירו אותו מדור לדור במשפחות הכהנים. ומהו? שהמנגינה שהכהנים בחו"ל שרים כשהם מברכים את הקהל היא בדיוק אותה המנגינה ששרו בבית המקדש בירושלים לפני אלפים שנה."
מהרגע ששמעתי את הסיפור, התחלתי לשיר את המנגינה ככלי למדיטאציה כדי להרגיש את העכשוויות של ההיסטוריה של עם ישראל.
מאותו החכם, החפץ חיים, למדנו הרבה על הענין לשמור על כל מלה ומלה שיוצאת מהפה, לדעת מתי לדבר ומתי לשתוק. בפרשת השבוע בתורה אנחנו קוראים ולומדים על המות הקטלני של שני בני אהרון הכהן,נדב ואביהו.
אחרי פטירתם, כשמשה רבינו מסר את החדשות לאחיו אהרון הכהן, התגובה של אהרון הייתה שתיקה. כתוב בתורה,"וידום אהרון."
אני זוכר שרבי שלמה קרליבך זצ"ל לימד אותי שלפעמים התגובה הכי נכונה היא לשתוק. לפעמים מישהו צועק עלי ונותן לי בקורת ואני מרגיש שהוא לא יפסיק, בסדר, אני יודע שהוא מטומטם ולא יודע על מה הוא מדבר, ובכל אופן מה אני צריך לעשות? לשתוק! למה? אני יכול להשתיק אותו מיד ,אבל אם כן יכול להיות שאפספס הדבר היחיד שהוא יגיד שבדיוק הייתי חייב לשמוע.
אז חברה, אני מברך את כולנו להיות מקשיבים מצוינים ולהקשיב כל כך טוב ורציני כשאתה מדבר אלי אני מקשיב ומאזין כאילו אין בן אדם אחר בעולם כרגע.רק אתה!
שבת שלום,
יהודה כ"ץ
ישוב תקוע,ישראל

No comments:

Post a Comment