Friday, April 1, 2011

סודות שנזכרו # 8 רצועה # 3 "בחצי הלילה"

סודות שנזכרו # 8
רצועה # 3 "בחצי הלילה"

יהודה כ"ץ - בחצי הלילה by YehudahKatz

הרב והזמר החסידי המפורסם, משה שור, כתב הרבה ניגונים נפלאים בשבילו וללהקת התפוצות, וביניהם: עבדו את ה' בשמחה, הפכת מספדי, גלה
הרבה פעמים זכיתי לשיר את ניגונו "הנה לא ינום". כל פעם ששרתי אותו ראיתי בעין השלישית תמונה של עם ישראל יוצאים ממצרים באמצע, או יותר נכון, בחצי הלילה.
אז יום אחד כשישבתי עם חברי רואי לוי משוטי הנבואה, ולמדנו על העניין מההגדה "שבכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים", אמרתי לרואי, בוא נכתוב מלל על היציאה שלנו .
מיד זכינו לתמונה הבאה: עמוד האש לפנינו , עשן מאחורינו
מעבדות יצאנו , החרות מצאנו
לילה זה לנו הפסח, לילה זה לנו לנצח
כך נזכור , כל דור ודור

אני מברך את כולנו לזהות ולהבין את "המצרים" האישי ועממי שלנו היום ולהחליט סוף סוף "אני יוצא! די לשעיבוד שלי!" אני רק רוצה להתחייב שנאסוף יחד ,בואו נתאחד, לכבד ולאהוב אחד לשני ולמלא באופן הכי עמוק את מצוות התורה של "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"
מה אתם אומרים???
שבת שלום,
יהודה כ"ץ
ישוב תקוע,ישראל

No comments:

Post a Comment